Nowa MAGICZNA Sala Doświadczania Świata w Sieradzu

W Ośrodku Rehabilitacyjno – Edukacyjnym nr 2 w Sieradzu powstała NOWA MAGICZNA SALA DOŚWIADCZANIA ŚWIATA.

Zajęcia prowadzone w Sali Doświadczania Świata dostarczają dzieciom wielu wrażeń.

Dzieci czują się w niej dobrze i komfortowo, mają swobodę i możliwość wyboru różnych bodźców.

Dzięki takiej wielozmysłowej terapii osoby z niej korzystające na nowo postrzegają świat, bardziej spontanicznie i osobiście, ponieważ sala ta to świat przeżyć, w którym dziecko czuje się dobrze, ma swobodę i możliwość wyboru bodźców oraz czasu koncentrowania się na nich.

Sala Doświadczania Świata jest bezpieczna dla dzieci, wyposażona jest m.in w basen z kuleczkami, łóżko wodne, projektory świetlne w tym laserowy gwiazd, MAGICZNY DYWAN, świecące i kolorowe kule, panele lustrzane, światłowody, kolumny bąbelkowe, lustrzane panele akrylowe, pomoce sensoryczne w tym dotykowe, węchowe, wzrokowe i stymulacji słuchowej i wiele wiele innych magicznych pomocy.

 

Cele realizowane w Sali Doświadczania Świata podczas stymulacji zmysłów:

Wzrok:

  • zyskanie poczucia i świadomości światła,
  • ćwiczenie koncentracji na bodźcach wzrokowych,
  • rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i kierunkowości spostrzegania,
  • poprawa koordynacji wzrokowo-ruchowa,
  • usprawnianie analizy i syntezy wzrokowej,
  • poszerzanie doświadczeń wzrokowych oraz pamięci wzrokowej.

Słuch:

  • ćwiczenie umiejętności koncentracji na bodźcach słuchowych,
  • poszerzanie zasobu doświadczeń słuchowych,
  • zmniejszanie lęku przed nowymi dźwiękami,
  • rozwijanie pamięci słuchowej,
  • stymulowanie koordynacji słuchowo-ruchowej, słuchowo-wzrokowej,
  • ćwiczenie umiejętności różnicowania dźwięków otoczenia i mowy.

Stymulacja przedsionkowa:

  • ćwiczenie odpowiedniego napięcia mięśniowego,
  • rozwijanie poczucia i świadomości ciała,
  • orientacji w schemacie ciała oraz orientacji w przestrzeni,
  • poprawianie koncentracji uwagi,
  • rozwijanie aktywności.

Dotyk:

  • poszerzenie doświadczeń i rozwijanie zdolności postrzegania,
  • poprawa orientacji w schemacie własnego ciała,
  • ćwiczenie zdolności manipulacyjnych,
  • rozwijanie wrażliwości dotykowej,
  • rozwój aktywności ruchowej.

Węch:

  • poszerzanie doświadczeń węchowych,
  • ćwiczenie zdolności kojarzenia zapachu z sytuacją, lokalizacji zapachu,
  • budowanie wyobrażeń i wiedzy na temat otaczającego świata.

Smak:

  • rozwijanie percepcji smakowej,
  • nabywanie umiejętności rozróżniania smaków,
  • poszerzanie preferencji smakowych.